DE MAEVING RM1 IS DE EERSTE ELEKTRISCHE MOTORFIETS VAN GROOT-BRITTANNIË, GEPERFECTIONEERD DOOR EEN ERVAREN TEAM VAN BRITSE MOTORFIETSINGENIEURS.

WAAROM DE RM1

Voor diegenen die de overstap naar elektrisch maken is er meer keuze dan ooit. Echter, e-bikes en e-scooters missen snelheid en veelzijdigheid, en elektrische auto’s (vanwege financiële tot lifestyle-redenen) zijn gewoon geen haalbare optie voor velen. De beschikbare elektrische motorfietsen zijn ofwel extreem duur en onnodig ingewikkeld, of goedkoop gebouwd, lastig te hanteren en zonder karakter. Tot nu toe. De elektrische Maeving RM1 bereikt de perfecte balans tussen betaalbaarheid en kwaliteit. Het biedt betrouwbaar, emissievrij persoonlijk vervoer dat speciaal is ontworpen voor het leven in de stad.

LAAD DE ACCU, NIET DE MOTOR

Ons oplaadsysteem is ongeëvenaard in eenvoud en gemak. De RM1 wordt aangedreven door een volledig verwijderbare, op maat ontworpen Maeving-accu die opgeladen kan worden in elk standaard stopcontact. Met onbeperkte laadmogelijkheden hoef je je geen zorgen te maken over de actieradius. Afhankelijk zijn von oplaadinfrastructuur die nog in ontwikkeling is, de financiële en ruimtelijke vereisten voor het installeren van laadfaciliteiten voor elektrische voertuigen thuis – dit zijn de belangrijkste barrières om elektrisch te gaan rijden, en wij hebben ze volledig weggenomen.

De RM1 maakt het opladen van je dagelijkse rit net zo eenvoudig als het opladen van een laptop. Schuif eenvoudig de batterij uit de motorfiets, neem deze mee naar binnen en plaats deze op de oplader. Het duurt minder dan vier uur om van 0% naar volledig opgeladen te gaan.

ONTWORPEN VOOR PRAKTISCH GEBRUIK

De grootte, het gewicht en de kracht van de Maeving-accu zijn geoptimaliseerd voor de stedelijke omgeving, voldoen aan al je snelheids- en bereikvereisten en zijn gemakkelijk draagbaar. We hebben de RM1 ontworpen om te werken met een enkele batterij (tot 64 kilometer bereik) of twee batterijen parallel (dubbel bereik tot 128 kilometer). Ons unieke accusysteem maakt het inzetten en uithalen van een accu in één vloeiende beweging mogelijk. Zodra deze in het compartiment zit en het luik is gesloten, maakt het automatisch verbinding. Geen gedoe met kabels of draden.

Wanneer een tweede accu niet in gebruik is, biedt het bovenste vak 11 liter waterdichte, afsluitbare opbergruimte en een USB-C-poort voor veilig opladen tijdens het rijden. Beide accubehuizingen zijn elektronisch bedienbaar voor snel en veilig toegang met een druk op de knop.

GEMAKKELIJK TE RIJDEN

De RM1 maakt motorrijden stressvrij en toegankelijk. Het is een eenvoudige twist-and-go, dus je hoeft je geen zorgen te maken over versnellingen, een koppeling of een voetrem. Dit maakt het een ideale eerste motorfiets voor beginners en een leuke run-around voor ervaren rijders. Als elektrisch equivalent van een 125cc-motorfiets, is alleen A1 rijbewijs vereist om met de RM1 te rijden.

Lichter en slanker dan de meeste motorfietsen in zijn categorie en met een gewicht van slechts 111 kg (een accu), is hij ook gemakkelijk te hanteren. De zitpositie voelt natuurlijk aan en zorgt voor maximale controle: niet te ver naar voren, niet te ver naar achteren, helemaal niet topzwaar. Met verstelbare achtervering, een slank ontwerp en een zithoogte van 785 mm, past hij comfortabel bij een breed scala aan rijders.

Het koppel is afgesteld om te manoeuvreren in stedelijke ruimtes. Zachtjes van start gaan maakt het mogelijk om nauwkeurig te manoeuvreren bij het parkeren of in het verkeer. Bij ongeveer 10 mph neemt het vermogen toe, precies op het moment dat je een boost nodig hebt om andere voertuigen in te halen en er tussendoor te navigeren.

GEMAKKELIJK JE EIGEN

De RM1 wordt aangedreven door een enkel bewegend onderdeel: een geavanceerde Bosch-naafmotor. Een groot voordeel van dit mechanisme is dat het minimaal onderhoud vereist. Geen olie, geen kettingen, geen benzine, geen rommel – alleen een elektrische motor geproduceerd door een van de meest gerenommeerde fabrikanten ter wereld.

De RM1 wordt geleverd met een garantie van 2 jaar zonder kilometerbeperking voor het voertuig, en een garantie van 3 jaar voor de accu en aandrijflijn. In combinatie met de hoogwaardige onderdelen en het buitengewone ingenieurswerk betekend dit, dat je waarschijnlijk geen ander apparaat zult vinden dat je zoveel onbezorgdheid geeft. Omdat we rechtstreeks aan klanten verkopen, kun je eventuele problemen of vragen direct bij ons melden, zonder dat je via een tussenhandelaar hoeft te gaan. We bieden ook service door uitgezochte partners bij jouw in de buurt.

LAAT HOOFDEN DRAAIEN. WAAR JE OOK GAAT.

Van meer dan honderd jaar motorfietsontwerp hebben wij het beste geëxtraheerd en aangepast voor hedendaagse reizen. Het resultaat? Een unieke, stijlvolle mix van erfgoedesthetiek en geavanceerde accutechnologie, waarmee de RM1 zich onderscheidt van zowel zijn elektrische als benzine tegenhangers.

De grote, ronde LED-koplamp doet denken aan motorfietsen uit het midden van de twintigste eeuw. Een buis met bedrading is gevormd om op de pijp te lijken die zo’n typisch kenmerk is van benzine motoren. We hebben een tank toegevoegd die eruitziet als een benzinetank, maar eigenlijk twee belangrijke functies heeft: het kan of een tweede accu bevatten, of het biedt veilige opbergruimte. Omdat het geen grote hoeveelheid benzine hoeft te bevatten, hebben we deze ‘tank’ slank en gestroomlijnd kunnen houden. Het stalen frame van de motorfiets is gebaseerd op dat van de oorspronkelijke motorfietsen uit het begin van de twintigste eeuw, met behoud van de kenmerkende geometrische lijnen, maar met toegevoegde geïntegreerde vering. Ook de zitting is beïnvloed door deze periode van motorrijden. Eenpersoons ‘bobber’-zadels zijn bijzonder mooi, maar om een echt comfortabele rit te garanderen, is de onze iets breder en zorgvuldig met de hand gevormd.

De uitstraling van de RM1 is tevens bepaald door een echte focus op duurzaamheid. We hebben hoogwaardige materialen gebruikt in plaats van goedkope plastic onderdelen, wat ook bijdraagt aan het behouden van het afwerkingsniveau dat te zien is bij hedendaagse erfgoedmotorfietsen. Opvallend zijn de centrale geborstelde aluminium accubehuizingen – een viering van het feit dat deze motorfiets elektrisch is, in plaats van het te proberen te verbergen.

VRIENDELIJKER VOOR DE PLANEET

De elektrische Maeving RM1 maakt emissievrij persoonlijk vervoer toegankelijk en attractief, iets dat cruciaal is voor het transformeren van onze steden in schonere, stillere en gezondere leefomgevingen. We moeten allemaal ons steentje bijdragen om de impact van de transportsector op klimaatverandering te verminderen. Het gebruik van de RM1 voor woon-werkverkeer is een kans om dit te doen. Een kans die geen concessies doet aan kwaliteit. Een kans die plezier brengt in plaats van complicaties.

ZUINIGE RITTEN

De Maeving RM1 is een betaalbare elektrische motorfiets van hoge kwaliteit. Als je rekening houdt met de expertise in engineering en het feit dat hij ontworpen en geproduceerd is in het Verenigd Koninkrijk, wordt de prijs alleen maar indrukwekkender.

Wat betreft de bedrijfskosten zul je moeilijk een alternatief vinden dat je zoveel flexibiliteit biedt tegen zo weinig kosten. Het volledig opladen van onze op maat gemaakte Maeving-accu duurt minder dan vier uur en kost slechts 56 cent. Op een volledige lading kun je tot 64 kilometer rijden. De Maeving RM1 kan twee accu’s herbergen, wat je een actieradius van maximaal 128 kilometer geeft. Dit maakt onze motorfiets een van de meest economische vervoersmiddelen, aanzienlijk goedkoper dan reizen met de auto of met het openbaar vervoer.

Met zijn hoogwaardige Bosch-naafmotor en deskundige engineering vereist onze motorfiets minimaal onderhoud, vooral in vergelijking met een benzine motorfiets. Minimaal onderhoud betekent aanzienlijk lagere bedrijfskosten. Het gebruik van een RM1 voor je woon-werkverkeer zal je geen fortuin kosten – en het zal de planeet niet schaden.